Речення з підметом, вираженим словосполученням, подано в рядку
Вася Багіров дуже хотів побачити знайомого.
Двоє рибалок ніколи не почувають себе чужими один одному.
Дружба народів — це злагода й мир.
Словесник Адріан Петрович прийшов на урок дуже збуджений.
Речення зі складеним дієслівним присудком подано в рядку
Я буду жити, бо жива мета.
Більше не будеш ти готувати уроки.
По двісті років можуть жити ворони.
Були тут люди вищої краси.
Речення, підмет та іменна частина присудка якого виражені інфінітивом, подано в рядку
Керувати — це передбачати.
Людині є про що розповісти.
Великій меті — велике життя.
Любов до народу — це служіння йому.
Речення з обставиною часу подано в рядку
З літечка в осінь пором відпливає.
Утомивсь поет від праці, третій день лежить в недузі.
Від Троянівки до Вовчої долини — сім кілометрів.
Чи бачив хто з вас грози приливи ранні?
Речення, що містить прикладку, наведено в рядку
Хочу в батька-матері погостювати.
Мов душа і сама болю-лиха хотіла.
Рідна мова — не степ, не хата, а народу мого душа.
А на небосхилі — білі хмари-хвилі...
Речення, що містить додаток, виражений іменником в орудному відмінку, подано в рядку
Щось воно ожило в мені, сповнило енергією.
Народна пісня була матір’ю Шевченкової поезії.
Хай стане святом кожен будень для ратая й співця.
Поет всюди залишається господарем свого настрою.
Установіть відповідність між назвами членів речення й виділеними в реченнях словами.
означення
підмет
обставина
присудок
З давніх-давен квіти для людини були символом відображення її почуттів і думок.
Більшість музейних експонатів, які ми побачили під час екскурсії, – оригінали.
З-понад дерев насувалася грозова хмара.
Синім змієм плазує шлях з гори в долину поміж зеленою травою безкрайого степу.
Установіть відповідність між способом морфологічного вираження підмета й прикладами речень.
інфінітив
займенник у називному відмінку
сполучення займенника у формі називного відмінка із займенником в орудному відмінку з прийменником
іменник у називному відмінку
Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив!
Говорити — не горох молотити.
Кожен із нас з часом глибше усвідомлює, який коштовний скарб дарує нам учитель.
Гарячою зеленою барвою горить на сонці ячмінь.
Доберіть приклад до кожного з випадків уживання тире.
підмет і присудок виражені іменником, кількісним числівником у називному відмінку
підмет і присудок виражені неозначеною формою дієслова
один з головних членів речення виражений неозначеною формою дієслова, а інший — іменником (чи іншою частиною мови в значенні іменника)
перед присудком стоять частки це, то, ось
Головне для кожного з нас — знайти своє місце в житті.
Життя — хороший учитель.
Кожна писанка — це ніби маленький Всесвіт.
Працювати — не бідувати.