Речення з підметом, вираженим словосполученням, подано в рядку
Вася Багіров дуже хотів побачити знайомого.
Дружба народів — це злагода й мир.
Двоє рибалок ніколи не почувають себе чужими один одному.
Словесник Адріан Петрович прийшов на урок дуже збуджений.
Речення зі складеним дієслівним присудком подано в рядку
Я буду жити, бо жива мета.
По двісті років можуть жити ворони.
Більше не будеш ти готувати уроки.
Були тут люди вищої краси.
Речення, підмет та іменна частина присудка якого виражені інфінітивом, подано в рядку
Керувати — це передбачати.
Великій меті — велике життя.
Людині є про що розповісти.
Любов до народу — це служіння йому.
Речення з обставиною часу подано в рядку
З літечка в осінь пором відпливає.
Від Троянівки до Вовчої долини — сім кілометрів.
Утомивсь поет від праці, третій день лежить в недузі.
Чи бачив хто з вас грози приливи ранні?
Речення, що містить прикладку, наведено в рядку
Хочу в батька-матері погостювати.
Рідна мова — не степ, не хата, а народу мого душа.
Мов душа і сама болю-лиха хотіла.
А на небосхилі — білі хмари-хвилі...
Речення, що містить додаток, виражений іменником в орудному відмінку, подано в рядку
Щось воно ожило в мені, сповнило енергією.
Хай стане святом кожен будень для ратая й співця.
Народна пісня була матір’ю Шевченкової поезії.
Поет всюди залишається господарем свого настрою.
Установіть відповідність між назвами членів речення й виділеними в реченнях словами.
означення
підмет
обставина
присудок
З давніх-давен квіти для людини були символом відображення її почуттів і думок.
З-понад дерев насувалася грозова хмара.
Більшість музейних експонатів, які ми побачили під час екскурсії, – оригінали.
Синім змієм плазує шлях з гори в долину поміж зеленою травою безкрайого степу.
Установіть відповідність між способом морфологічного вираження підмета й прикладами речень.
інфінітив
займенник у називному відмінку
сполучення займенника у формі називного відмінка із займенником в орудному відмінку з прийменником
іменник у називному відмінку
Гарячою зеленою барвою горить на сонці ячмінь.
Кожен із нас з часом глибше усвідомлює, який коштовний скарб дарує нам учитель.
Говорити — не горох молотити.
Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив!
Доберіть приклад до кожного з випадків уживання тире.
підмет і присудок виражені іменником, кількісним числівником у називному відмінку
підмет і присудок виражені неозначеною формою дієслова
один з головних членів речення виражений неозначеною формою дієслова, а інший — іменником (чи іншою частиною мови в значенні іменника)
перед присудком стоять частки це, то, ось
Головне для кожного з нас — знайти своє місце в житті.
Кожна писанка — це ніби маленький Всесвіт.
Життя — хороший учитель.
Працювати — не бідувати.